Saturday, December 26, 2009

pentingnyer bersama org2 yg beriman

bismillah..sudah lama rasenye diri ini tidak menulis dlm blog ini..bukan tlalu sibuk pun tapi lebih suke membuke facebook lagi....ini lah manusia,cepat tpengaruh kpd benda yg tidak bermanfaat..
tpi sekarg ape yg aku nk streeskan adalah iman ini sentiasa berubah..

begini citernye , masa cuti sem baru2 nie aku dpt rasekan iman aku semkin merosot.,Ape tidaknye dulu seblm balik ke kmpung aku selalu je sembahyang sunat sebelum dan selepas sembahyang..tpi amalan ini aku lupakan walaupun aku tahu fadhilat kita pray sunat sblm sembahyang adalah melatih kita untuk kusyuk pada solat yg hendak dilakukan like ujian before exam lah...dan pray after solat adalah utk menampung solat tadi yang dilaukan tadi yang tidak kusyuk..namun semua itu hanya ilmu bagiku sewaktu berada dirumah.

oh, tuhanku btapa kerdilnya aku ini dan betapa berkuasa besarnyer engkau menakbir hati ku ini..aku lupe dgn semua tu dgn alasan yang langsung tidak bermanfaat...

oleh itu, aku sentiasa berdoa kpd engkau ya Allah agar sentiasa tempatkan bersama org yg beriman...bukan aku kate family ku tidak beriman, mrk masih juga mengerjakan ibadat yg wajib namun hanya aku yg lalai...semua ini salah aku krn aku masih x dpt mtarbiah diriku utk mjadikan hamba yg solehah...

oleh itu, yaAllah, engkau mantapkanlah iman ku dan letakkan aku agar sentiasa berada diatas jln yg lurus, ,,,,,amin wasalam..



No comments: